Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do menu prawego
Przejdź do mapy serwisu
Przejdź do stopki
Zamknij
URZĄD GMINY ŻURAWICA
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 1
37-710 Żurawica
 
NIP Urzędu: 795 169 82 80
NIP Gminy: 795 230 73 47
 
Tel.: 16 671 33 78
fax: 16 672 39 40

E-mail: zuragmina@zurawica.pl

ePuap: /ugzurawica/skrytka
      lub /ugzurawica/SkrytkaESP

Inspektor Ochrony Danych:
E-mail: daneosobowe@zurawica.pl

Mapa

Zamknij pasek info24 Zatrzymaj pasek info24 Uruchom pasek info24

Aktualności

 
2024-01-09

Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2023 i 2024 r. [AKTUALIZACJA]

 

Ogrzewasz swoje jednoosobowe gospodarstwo domowe głównie paliwem gazowym, a twój przeciętny miesięczny dochód nie jest wyższy niż 2100 zł?

 

Wchodzisz w skład wieloosobowego gospodarstwa domowego, ogrzewanego głównie paliwem gazowym, a przeciętny miesięczny dochód waszego gospodarstwa to nie więcej niż 1500 zł na osobę?

 

Jeśli tak, możesz złożyć wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla swojego gospodarstwa domowego przez internet.

 

- refundacja_podatku_vat_gaz_2024.png

 

Refundacja podatku VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych, jeżeli:
  1. Głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest urządzenie grzewcze zasilane paliwami gazowymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) do dnia 21 grudnia 2022 r. albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB (nowe źródła ogrzewania);
  2. Przeciętny miesięczny dochód (w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych) nie przekracza 2100 zł – w przypadku gospodarstwa domowego jednoosobowego lub przeciętny miesięczny dochód na osobę nie przekracza 1500 zł – w przypadku gospodarstwa domowego wieloosobowego

 

Refundacja podatku VAT nie przysługuje, jeżeli:

  1. Paliwa gazowe służą jedynie do gotowania lub podgrzewania wody użytkowej.
  2. Przeciętny miesięczny dochód przekracza 2100 zł – w przypadku gospodarstwa domowego jednoosobowego, lub przeciętny miesięczny dochód na osobę przekracza 1500 zł – w przypadku gospodarstwa domowego wieloosobowego.
  3. Nie jest się stroną umowy z przedsiębiorstwem energetycznym, które dostarcza paliwa gazowe.
  4. Nie zostało zgłoszone do CEEB urządzenie grzewcze zasilane paliwami gazowymi.
  5. Korzysta się z miejskiej sieci ciepłowniczej.
  6. Korzysta się z kotła zasilanego LPG

 

Refundacja dotyczy kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury i informacji dokumentujących dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. do odbiorcy paliw gazowych.

Wniosek o refundację podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek (decyduje miejsce zamieszkania a nie zameldowania). Jeśli składający wniosek dysponuje kilkoma budynkami lub lokalami, tylko jeden z nich będzie stanowić lokalizację danego gospodarstwa domowego.

Mieszkańcy Gminy Żurawica  mogą składać wnioski o refundację podatku VAT w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żurawicy, ul. Marcina Króla 3 – na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym

Wniosek składa osoba, która jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT (czyli zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest stroną umowy z przedsiębiorstwem energetycznym).

Osoba, która nie jest wskazana w tej fakturze jako odbiorca paliw gazowych (np.: tylko opłaciła tą fakturę) – nie może skutecznie złożyć wniosku

 

Załączniki niezbędne do poprawnego złożenia wniosku:

W każdym przypadku:

  1. Faktura VAT rozliczeniowa, która dokumentuje rzeczywiste dostarczenie paliw gazowych od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 oraz od 1 stycznia 2024 do 30 czerwca 2024 (faktura ze zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania refundacji podatku VAT),
  2. Dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę VAT (np. dokument bankowy lub księgowy stwierdzający zapłatę, oświadczenie sprzedawcy paliw gazowych, że faktura została opłacona).

Jeśli to niezbędne w danym przypadku:

dokumenty zaświadczające o dochodzie (np.: dowód zasądzenia alimentów, informacje o dochodach uzyskiwanych z gospodarstwa rolnego, informacje o przyznanym stypendium, informacja o przyznaniu zasiłku macierzyńskiego, itp.).

Wnioski o refundację podatku VAT można składać:

  • do 30 września 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
  • po 30 września 2024 r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.

 

Sposób liczenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego uzależniony jest od terminu złożenia wniosku:

  • jeżeli wniosek zostanie złożony w okresie: od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. za 2021 r.,
  • jeżeli wniosek zostanie złożony w okresie: od 1 sierpnia 2023 r. do 31 lipca 2024 r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. za 2022 r. 

 

Do wniosku można dołączyć więcej niż jedną fakturę za rzeczywiście dostarczone paliwa gazowe w okresie dłuższym niż 1 miesiąc – zachęcamy do takiego składania wniosków (z kilkoma fakturami za dłuższy okres), bowiem nie można dostarczyć następnej faktury bez wypełniania kolejnego wniosku.

We wniosku – proszę podać numer telefonu do kontaktu!

Proszę uważnie czytać instrukcje zawarte we wniosku oraz wypełnić wymagane załączniki i dołączyć niezbędne dokumenty. 

Informacje przedstawione we wniosku o refundację podatku VAT składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń

Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.

Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT – informujemy o możliwości odebrania od tutejszego organu informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT.

 

DO POBRANIA:

 

 

- refundacja_podatku_vat_gaz_2024.png

 

Agata Godos
 
  • Szkoła Podstawowa  im. Macieja Rataja w Wyszatycach
  • Szkoła Podstawowa im. Piotra Michałowskiego w Bolestraszycach
  • Szkoła Podstawowa im. Św, Stanisława Kostki w Maćkowicach
  • Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 1 w Żurawicy
  • Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 2 w Żurawicy
  • 1. Batalion Czołgów w Żurawicy
  • Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Bronisława Markiewicza w Kosienicach
  • Starostwo Powiatowe w Przemyślu
  • Szkoła Podstawowa w Buszkowicach
  • Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Orzechowcach

Kontakt

Urząd Gminy Żurawica,
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 1, 37-710 Żurawica, pow. przemyski, woj. podkarpackie
tel.: 16 671 33 78, fax: 16 672 39 40, email: zuragmina@zurawica.pl , http://www.zurawica.pl
NIP: Urzędu Gminy Żurawica - 795-16-98-280, Regon: 000551177

NIP Gminy Żurawica - 795-23-07-347

ePuap: /ugzurawica/skrytka lub /ugzurawica/SkrytkaESP

Inspektor Ochrony Danych e-mail: daneosobowe@zurawica.pl

Deklaracja dostępności

Godziny pracy urzędu

poniedziałek - 7:00 do 15:00
wtorek - 7:00 do 15:00
środa - 7:00 do 15:00
czwartek - 7:00 do 15:00
piątek - 7:00 do 15:00

Konto bankowe

Bank Spółdzielczy w Żurawicy
36 9113 0004 2001 0000 0127 0004

Konto do wpłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Bank Spółdzielczy w Żurawicy
56 9113 0004 2001 0000 0127 0032

Druk przelewu bankowego (plik xls)
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia, nazwiska, adresu i tytułu wpłaty (np: opłata za śmieci za okres.....)

projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.